maanantai 7. tammikuuta 2013

Herkulliset uunijuurekset

.. joiden resepti tulee tässä:
1. Laita uuni kuumenemaan n. 225C 

2. Pese perunat, kuori porkkanat ja bataatit + pilko lohkoiksi. Perunoita ei kannata kuoria koska niistä tulee parempia kuorellisina. Öljyä lohkot ja rouskuta pippuri ja suolamyllystä makua päälle. Tähän voi käyttää sitten mitä vaan juureksia tai vaan vaikkapa perunoita:


 3. Sitten Mauno Munakello (tai mikä vaan meillä se on Mauno Munakello) pirisemään n. 25 minuutin kuluttua ja juurekset kuumaan uuniin:


4. Ja ta-daah valmista on! Ketsuppia tai majoneesia tai mitä vaan kyytipojaksi ja minusta maistuvat sellaisenaan. Myös joku liha tai vastaava olisi varmasti mainiota näiden kanssa


 Välipalaksi tein vielä uutterille änäripelaajille (.........) poppareita ja appelsiinilohkoja. Oon rakastunut mun hopeiseen astiaan ja laitoin popparit siihen, paljon kätevämpi tuollainen laakea astia kuin pieni kulho:


Sitten vatsa täynnä onkin hyvä mennä sänkyyn köllimään ja tekemään tyhmiä poseerauksia kameralle. No oikeesti otin tämän kuvan vasta tänään, ruoka oli eilen. Kunnon teinipose : D Hyvin muuten huomaa tästä ton mun oman värin hopeanharmauden ja värjätyn hiuksen keltaisuuden. Oikeasti ei näytä kyllä noin radikaalille luonnossa mutta kontrastien avulla siitäkin tuli tuollainen. Mulla on nyt armoton oman värin kasvatus vaihteeksi menossa mutta lähiaikoina olen taaas kerran alkanut haaveilemaan kunnon blondista tukasta. Toi keltainen on niin ikävä ja oma väri kasvaa niin hitaasti...


Katsotaan, katsotaan mitä tässä keksii.
Jokatapauksessa oikein mainiota maanantaita kaikille! 
(ja ps Mulla on LOMA, loma , hihii, ja mä niin vietän sitä tämä ilme naamallani niinkuin lupasin!:)



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti